Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради

Рекомендації вчителю щодо досягнення дисципліни на уроці

  • Стежте за своєю мовою, розмовляйте завжди повільно, спокійним голосом. Почуття гніву і обурення  - звичайне явище, але воно піддається контролю і зовсім не означає, що ви не любите дітей.
  • Намагайтеся тримати свої емоції в стані спокою, зміцнюючи нерви для того, щоб витримати очікувані ексцеси. Звертайте увагу і реагуйте на будь-які вияви позитивної поведінки дітей, які б незначні вони не були. Хто шукає гарне, той обов’язково його знаходить.
  • Уникайте безупинного негативного реагування. Намагайтеся рідше говорити «ні», «припини», «не можна».
  • Відрізняйте форми поведінки, які вам не подобаються, від вияву особистих якостей дітей.
  • Намагайтеся розшифрувати сигнали, що попереджають про можливість вибуху в поведінці дітей. Спокійно втручайтеся в ситуацію.
  • Відповідайте рішуче і впевнено, коли учні відкрито кидають виклик непокори.
  • Учням потрібен вчитель, а не партнер по грі. Будьте завжди товариські, але не забувайте, що фамільярність виховує неповагу. Ви можете цілком успішно взаємодіяти з учнями, не перетворюючись на одного з них.
  • Завжди наполягай     те на повазі до дорослого. Учні повинні звертатися до вас чемно.
  • Не йдіть на поступки й компроміси, поступаючись своїми нормами, щоб бути популярним і авторитетним.
  • Пам’ятайте, що дитяча безвідповідальність – явище, що не має нічого спільного з відвертою непокорою, і тому боротися з нею потрібно спокійними методами.
  • Намагайтеся, щоб у вас був добрий зв’язок з учнями, так щоб вони могли знати, коли вони відповідають вашим очікуванням, а коли ні, поясніть, що ви очікуєте від учнів і наскільки вони відповідають цьому. Робіть це тоді, коли все йде добре, оскільки в такому випадку усе сприймається саме собою. Зворотний зв’язок сприяє встановленню гарної поведінки.
  • Не реагуйте на все занадто бурхливо, щоб незначна подія не перейшла у велике протистояння. Уникайте протистояння на очах в інших учнів. Немає більш неефективного методу впливу на людину, причому в будь-якому віці, ніж гнів і роздратування.
  • Робіть серйозні кроки, якщо учень продовжує погано поводитися і відмовляється визнавати дисципліну. Визначте можливу причину  такої поведінки, емоційні конфлікти, розлад уваги, проблеми в навчання.