Недригайлівська спеціалізована ЗОШ І-ІІІ ст. (опорний заклад)

Рекомендації вчителям та батькам  по взаємодії із тривожними дітьми. Профілактика конфліктів

Рекомендації вчителям та батькам

 по взаємодії із тривожними дітьми:

 

1.Враховуючи підвищену чутливість до зовнішнього оцінювання тривожних дітей:

·  не акцентуйте уваги на невдачах;

·  давайте право на помилку;

· опитування тривожних дітей варто робити всередині уроку;

·  не порівнюйте дитину з оточенням, лише із самою собою, з власним результатом;

·  оцінюйте тільки дію, вчинок, а не всю особистість;

· не соромте прилюдно, не принижуйте гідності, не вимагайте прилюдного каяття.

 

2.Сприяйте підвищенню самооцінки дитини:

· частіше хваліть, але не за здібності, а за зусилля, старання;

·  частіше звертайтесь на ім’я;

·  не ставте завищених вимог;

·  введіть щоденний ритуал "Бюро гарних новин";

· заведіть у класі " Банк успіху", озвучуйте здобутки, досягнення учнів;

·  сприяйте підвищенню соціального статусу дитини серед однолітків;

·  створюйте педагогічні ситуації гарантованого успіху;

·  допомагайте виявляти себе , самостверджуватися в різних аспектах шкільного життя.

 

3.Забезпечте підтримку перед травматичними подіями і під час них:

   Заздалегідь обговоріть, як відбуватиметься контрольна, моніторинг;

· Обирайте зручний для дитини спосіб перевірки знань (письмо чи на одинці з вчителем);

· Частіше застосовуйте візуальну (погляд) і тактильну (дотик) підтримку;

·  Намагайтесь знизити значущість ситуації, відмовитися від порівняння себе з іншими і бажання бути вищим;

·   Зосередитися на завданні;

· Намагайтеся скорегувати установку на надмірну вадливість успіхів у навчанні (перенесіть акцент з оцінки результату на процес як чергову сходинку до успіху);

· Використовуйте позитивне підкріплення під час відповіді.

4.Уникайте виникнення зайвих, необов’язкових психотравматичних ситуацій (не примушуйте виступати на сцені, олімпіадах).

5. Не експлуатуйте надмірну відповідальність тривожних дітей, не давайте доручень, пов’язаних із підвищеною відповідальністю (особливо – за інших дітей).

 

"Я – повідомлення"

 як шлях до порозуміння з учнями

 

     "Мені не приємно чути такі слова",

     "Я почуваю себе ніяково в такій ситуації",

     "Мене засмучує, коли ти запізнюєшся"

     "Я хвилювалась за тебе, бо тебе довго не було",

     "Мені приємно, коли ти мені допомагаєш, бо удвох ми    швидше та якісніше виконуємо усю роботу"

 

 

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЮ 
для профілактики конфліктів

 

    Пам'ятайте, що конфлікти набагато легше попередити, ніж завершити. Чим гостріше і триваліша конфлікт, тим важче його закінчити. Навчайте школярів захищати свої законні інтереси без конфліктів.  
     Постійно  контролю
йте свої негативні емоції, вчіть цього школярів. Донесіть до дітей, що негативні емоції: 
-   надають руйнівний вплив на здоров'я того, хто злиться; 
-   погіршують якість мислення; 
-   знижують об'єктивність оцінки оточуючих; 
-   за законом емоційного зараження викликають        відповідну неприязнь у партнера по спілкуванню. 

     Не з'ясовуйте стосунки з дітьми, батьками школярів, колегами у присутність учнів.

 

     Оцінюючи результати навчання і поведінку школяра, завжди спочатку звертайте увагу на те, що йому вдалося зробити і чого досягти. Опора на позитивне в навчанні і вихованні учнів дозволяє підвищити ефективність роботи вчителя та сприяє профілактиці конфліктів між педагогами та школярами. 
     Використовуйте гумор. 

     Не давайте негативних оцінок діяльності інших вчителів, адміністрації школи, батьків на своїх уроках. 
    Прагніть підтримувати авторитет, створювати високоморальну атмосферу в класі 

 

 

 

Недригайлівська спеціалізована

ЗОШ I-III ступенів (опорний заклад)

 

 

 

Рекомендації вчителям та батькам

 по взаємодії із тривожними дітьми. Профілактика конфліктів

 

 

 

Практичний психолог

Артеменко О.В.

2020  рік